Dagens middag - Renskavsgryta med lingon

Min systers pojkvän är Same och har massor med renar. Tyvärr får vi köpa vårt renkött på Ica då de bor ganska många mil härifrån - men jag tänker alltid mycket på dem när vi äter renskav :) Det här är mitt favoritrecept! Även om det bara är salt och peppar som är kryddor smakar det så himla gott! Tyvärr hade jag redan ätit upp när jag kom på att jag skulle fota, så ni får nöja er med en lånad bild, igen. Min tallrik såg ungefär likadan ut, men vi serverade med broccoli och blomkål. Det gröna på bilden finns heller inte med i mitt recept!


Renskavsgryta med lingon
1 pkt bacon i bitar
1 pkt renskav
1 rödlök
2 dl grädde
Salt & Peppar
Lingon till servering

Stek rödlök, renskav och bacon var för sig. Lök och renköttet i smör, baconet steks bäst i sitt eget fett tycker jag. Lägg i alltsammans i grytan igen, salta och peppra. Häll över grädden och allt stek"flott" och låt puttra ihop. Strö över lingon och servera!


Mums, mums! Skynda att testa :)








Kommentarer
Postat av: Annika

Klart du ska köpa ;) Tror tidnignen är ute, fick den i brevlådan förra vekcan så förhoppningsvis kan du hitta den! Och hoppas tomten är snäll ;)

2010-12-20 @ 20:26:38
URL: http://annikapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0