Fet fisk?

Mums! Idag åt vi ugnsgrillad lax med stuvad spenat. Väldigt gott! Fet fisk skall man ju enligt olika kostråd äta minst 3 ggr i veckan för att få i sig tillräckligt med Omega 3. Vi äter lax ungefär en gång i veckan, och ibland äter jag makrill i tomatsås till mellanmål, det är all fet fisk jag får i mig. Lite för dåligt...
Hur ofta äter ni fet fisk? Vilka sorter och hur tillagar ni dem, jag vill gärna ha goda och bra recept!? Äter du Omega 3-tillskott, vilken sort i så fall? Kanske behöver jag det... Men att öka antalet tillfällen vi äter fisk vore förstås bäst!

Nu skall jag gå och lägga mig och läsa boken "Överenskommelser". Jag är med i Bokias "Låna & Läs" där man får låna hur många böcker man vill under ett år (60 st finns i cirkeln) och behålla en när året är slut. Väldigt bra för mig som älskar att läsa och gärna får tips om nya författare och genrer. Mitt medlemsskap har gjort att jag läst väldigt många böcker som jag inte skulle ha tittat åt annars - som den här till exempel, inte alls min stil för ett år sedan, nu läser jag allt!


Kommentarer
Postat av: Karin - FitnessochHälsa

Vad gott det låter! Jag ska laga lax med ugnsrostade rotfrukter ikväll har jag tänkt. Helt klart en favorit!

2010-12-08 @ 07:09:51
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0