Gårdagens träningspass

Igår hann jag som sagt med ett pass på gymmet trots stress, och det kändes skönare än vanligt efteråt! Jag har tidigare skrivit om att jag inte blir lika trött när jag tränar armar/axlar som när jag tränar ben och rumpa. Igår tog jag tyngre vikter, körde färre repetitioner och dessutom superset för att vara extra tidseffektiv. Jag var helt slut efter mitt pass!

På slutet gjorde jag en cirkel med tre magövningar som verkligen sög musten ur mina stackars (eller lyckans) magmuskler. Situps på pilatesboll, plankan på pilatesboll (herregud vad mycket jobbigare det är pga att man måste parera för balansen...) och "indrag" på pilatesboll (bilden).

Min favoritövning för magen är utan tvekan just "indraget" (har den något fint namn?) Har du några favoritövningar i gymmet som du gillar liiite mer än de andra? Inte för just magen utan överhuvudtaget?

 


Kommentarer
Postat av: Annie

Tack för din kommentar! :D Ja självklart är det kul med muskler och superkropp, men det är absolut inget jag måste ha för att duga! Där emot ska det bli kul att utmana mig själv o se om det blir muskler o superkropp då, haha. Fin blogg förresten! :)

2010-12-16 @ 10:03:31
URL: http://anniemarias.webblogg.se/
Postat av: Karin - FitnessochHälsa

Den där indragsövningen är ju grym träning för bålen ju! Går knappt att hitta en bättre övning!



Kul att ditt pass blev så bra och effektivt!

2010-12-17 @ 08:04:17
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0