Hälsoplan 2011

Skapar en ny kategori som heter "Hälsoplan 2011". Här hamnar detta första inlägg som beskriver planen. Här kommer jag med jämna mellanrum följa upp hur det går med min plan. Jag har inga mätbara mål, typ "orka si och så här mycket i bänkpress" eller "minska så här många cm i midjan". Målet är att må bra och känna mig ännu mer nöjd med mig själv. Kanske dyker det upp andra mål under året, i så fall lägger jag såklart upp dem här!

Mat

•Ordentliga och nyttiga frukostar för att orka hålla igång.
•Mellanmål!! Jag vill inte vara vrålhungrig och tokseg i hjärnan vid lunch.
•Bra fetter och protein, komplettera med långsamma kolhydrater. LCHF-tänket går jag alltså delvis ifrån, och hoppas att min mage inte blir arg...
•Ta tillskott med omega-3 (och såklart försöka äta mer fet fisk)



Träning
•3 gympass i veckan
•3 konditionspass i veckan á minst 40 minuter
•Börja med löpträning
•Gå på pass bara för att det är roligt, även om jag inte kommer blir "rå-fit" av det. I höst har jag varit ganska hård mot mig själv och nästan bara tränat sådant som jag har en ordentlig plan/tanke med. Men dans, aerobics, gympa och annat som jag tycker är roligt måste också få plats!



Välbefinnande
•Yoga/meditation/avslappning
•Lägga mer tid på att läsa böcker, något som jag älskar
•Mer tid till kvalitetsumgänge med nära och kära. Svårt att mäta men SÅ viktigt!





Kommentarer
Postat av: Annika

låter vettigt att få in pass som är roliga, det är grymt viktigt för att man ska kunna köra hårt på andra pass som inte ger lika mkt energi! Lycka till, ska bli kul att följa!

2011-01-01 @ 20:25:26
URL: http://annikapersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter som bra och vettiga mål tycker.



Gott Nytt År! :)



Kram

2011-01-02 @ 16:30:56
URL: http://www.trendotraning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0