LCHF-pizza

Den här pizzan är verkligen god! Smakar väldigt lik vanlig hemmagjord pizza och inte så där "äggigt" och "omelettigt" som många LCHF-bröd kan göra. Värt att testa även för er som äter normala mängder kolhydrater! Jag skulle aldrig ha gissat att den inte innehåller mjöl!

(Till en långpanna)

120 g cream cheese (typ Philadelfia)
4 ägg
2 dl grädde
5,5 dl riven ost
1 msk pizzakrydda/oregano

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla ingredienser och häll ut på en bakplåtsklädd långpanna. Det får inte bli ett för tjockt lager med smet på plåten, men om ni har en vanlig långpanna blir det perfekt! Grädda i ungefär 30 minuter, tills den "stannat" och fått lite färg.

Häll på tomatsås och den topping ni gillar på pizza + ost. Höj temperaturen i ugnen till ca 200 grader. Gratinera pizzan i ytterligare ca 8 minuter.

På min pizza blir det nog skinka, räkor och bea - min favorit. Vilken är din?





Kommentarer
Postat av: Lindas viktresa med LCHF

Hej =)

Åh den här ska jag prova..alltid skoj att prova olika recept så man får jämföra lite. Det går ju att variera i oändlighet med den här kosten tack o lov.

Va fin blogg du har =)

Kram Linda

2010-12-10 @ 21:04:23
URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0