Parmalindad kycklingfilé fylld med mozzarella och ruccola


Mums! Gårdagens middag var en riktig hit som ni bara måste testa :)
Receptet kommer från Per Morbergs bok "Grilla", av förståeliga skäl gjorde vi kyckligen i ugnen då jag inte ville dra fram grillen.

Sätt ugnen på 200 grader
Skär ett snitt i kycklingfilén så att det blir en liten "ficka" att fylla. Stoppa i mozzarella och ruccolla. Salta och peppra. Linda in kycklingen i parmaskinka (bacon är säkert också gott) och skjuts in i ugnen. Tog ca 20 minuter.

Det blir jättegod sås om man kokar upp det spad som blir i ugnsformen tillsammans med lite grädde.
Ät med sallad och ris (om man äter kolhydrater).

Kycklingfiléer kan man ju fylla med det bästa, jag tycker t.ex. att det är riktigt gott med gorgonzola eller soltorkade tomater och pesto. Har du några favoriter?


Igår hade jag planerat att fota maten, för att slippa ta andras bilder till min blogg. Men naturligtvis glömde jag bort det. Kanske kommer jag ihåg att fota idag...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0