Planera livet efter träningen...

...eller planera träningen efter livet? Idag har vi haft ett vänpar över på spel- och glöggkväll. Jag hade föreläsning till 16 och de skulle komma vid 19. Alltså hade jag tre timmar på mig (sambon var inte hemma, skulle komma precis innan 19) att röja lägenheten och fixa glöggmys med alla tillbehör. Gott om tid! Om jag hade hade bestämt mig för att klämma in ett gympass mitt i detta. När jag har bestämt mig så känns det väldigt jobbigt att flytta ett träningspass, egentligen är jag en rätt så flexibel människa men när det kommer till träningstid är jag stenhård. Alltså tränade jag mellan 16.30 och 17.30. Stressade hem, duschade, åt mat och lyckades fixa ihop glögg och tillbehör och dessutom röja undan det värsta innan klockan slog 19.

Jag prioriterade träning framför att dammsuga - ett mycket bra val tycker jag! Så här gör jag ofta, ser till att jag hinner träna. Jag vet ju att jag mår så mycket bättre då!

Kvällen var väldigt lyckad! Vi spelade spelet "Retro", väldigt kul faktiskt! Kanske ett julklappstips? I frys och kyl fanns massor av julgodis och lussekatter kvar från vårt julbord för två veckor sedan, nu finns det i alla fall lite mindre kvar :) Våra vänner skall ha barn i maj och det blev en hel del prat om den lilla människan. Det är så himla mysigt att prata om deras tankar och planer.... Gulligt!

Nu skall jag slänga mig i sängen, sova väldigt effektivt och vara pigg och glad imorgon!

Planerar du ditt liv efter träningen, eller träningen efter resten av livet?


Kommentarer
Postat av: Karin - FitnessochHälsa

Jag är precis likadan, att jag planerar träningen först och allt det andra sedan. Jag tror att det är förutsättningen för att man ska lyckas hålla fast vid träningen!

2010-12-16 @ 15:05:41
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag kan inte planera in träningen först. Barnen är nr 1 & sen får arbetstiderna styra när jag kan träna. Men för den skull hinner jag ändå alltid få in min träning. Ibland bara 30 minuterspass, men kör man hårt är det lika bra! :)

2010-12-16 @ 21:11:51
URL: http://www.trendotraning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0