Friskis & Svettis

Jag är uppvuxen på Friskis & Svettis. Medelpassen på söndagseftermiddagarna var obligatoriska (nåja, nästan) när man hade åldern inne. Jag älskade det! Då fanns bara den vanliga jympan, och föreningen höll till i jympasalar på olika skolor runt om i kommunen. Så tror jag att det var för nästan alla F&S-föreningar då. Idag ser det HELT annorlunda ut, åtminstonne i min stad - och jag vet att det är likadant på många andra ställen runt om i Sverige. Knappt några föreningar (gissar jag) studsar runt i skolsalar längre.

Jag är fortfarande medlem i en Friskis & Svettis-förening, men det är ganska sällan jag går på regelrätta jympapass. Max en gång i veckan, men fortfarande älskar jag det när jag väl är där! Jag tvivlar dock på att det skulle vara lika roligt 5 dagar i veckan - variation är allt! Min förening har massor av roliga pass som jag tränar nu, och som inte fanns när jag var yngre, typ pump, step, box osv. Dessutom har vi världens fräschaste gym och helt nyrenoverade omklädningsrum. Jag älskar vår anläggning!

När jag var yngre var det inte särskilt coolt att följa med mamma på F&S. Mina kompisar gick på det betydligt mer coola gymmet inne i stan, där man hade pass som började med "Body-" (alltså LesMilles). Idag tycker jag inte alls att F&S har samma "nördstämpel" som jag upplevde för 10 år sedan.

Vad tycker du?


Strax skall jag ta min sambo i handen och skynda iväg på mitt absoluta favoritpass just nu - Skivstång/kondition! Skivstång = pump på F&S och just det här passet avslutas med härlig intervallträning. En riktig genomkörare för hela kroppen! Dessutom är det jättekul att träna ihop med sin partner tycker jag, skönt att inte alltid masa sig iväg själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0