LCHF-glass

Jag vet att många som äter LCHF inte tycker att den här glassen är okej då den innehåller en del "skumma" grejer som t.ex. sötningsmedel och konsistensgivare. För personer som vill gå ner i vikt och som inte skall trigga sockersuget är det säkert heller inte helt optimalt, men för mig funkar den alldeles utmärkt!

Vaniljglassen innehåller bara 0,5 gram kolhydrater per 100 gram. Jag har läst någonstans att 1 dl glass är 50 gram (har inte själv vägt) och då är det ju inte mycket kolhydrater man får i sig på en portion.

Ikväll äter jag glassen med CHOKLADSÅS som jag gör så här:

25 gram Smör
0,5 dl Grädde
1-2 msk Kakao
Smaksättning, t.ex. Kanel eller Chili

Blanda ihop och koka upp i en kastrull. Tycker man att det blir för bittert eller starkt utan sött kan man tillsätta lite vaniljpulver (alltså malen vaniljstång). Det är förvånansvärt gott med chili i faktiskt!




Ni som äter enligt LCHF, är det här något för er?





Kommentarer
Postat av: Anna

Låter jättegott! Man kan säkert äta det även om man inte går på diet, eller hur? ;)



Ha en skön söndag!

Kram

2010-11-28 @ 09:22:33
URL: http://www.trendotraning.se
Postat av: Hälsa & Träning

Det kan man absolut :) Lite mindre socker mår vi nog bra av allihop!



Trevlig advent!

Kram

2010-11-28 @ 09:54:55
URL: http://halsaochtraning.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0