F&S Dans Afro

Med inspiration från afrikansk dans har vi skapat ett medryckande och
suggestivt pass med mycket rytmer och frigörande rörelser.
Koreografin är enkel och lätt att ta till sig. Det är bara att härma
och släppa loss känslan, låta trummusiken och dansstegen bli "ett".
En skön helhetsupplevelse, som är uttrycksfull, kul och svettig och gränsar
till meditativ på en och samma gång.


Idag har jag varit på F&S Dans Afro. Precis som beskrivningen ovan säger så tycker jag att passet hade enkel koreografi som var lätt att hänga med i, inga svåra stegkombinationer. Det var härligt att släppa loss lederna och inte tänka på att göra stegen "snyggt" som i många andra dansinspirerade pass. Tyvärr var det inte särskilt svettigt och jag hade verkligen väntat mig ett tuffare pass. Men, det var ändå skönt. I morgon väntar ett betydligt tuffare pass i gymmet, det ser jag fram emot!


Kommentarer
Postat av: Annika

har tänkt skriva det flera gånger men har haft så fullt upp...MEN: Kul att se bild på dig :)

2011-02-01 @ 22:27:01
URL: http://annikapersson.blogg.se/
Postat av: Karin - FitnessochHälsa

Jag älskar afro! Jag brukar träna det på World Class och blir då alltid svettig. Jag brukar också få en härlig träningsvärk i ryggen efter ett sådant pass. Håller med om att det är härligt att släppa loss och vara "ful" när man dansar!

2011-02-02 @ 13:38:41
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/
Postat av: Ida

Vi har också Afro på mitt gym, jättekul tycker jag!

Och det är svettigt :)

2011-02-02 @ 20:04:44
URL: http://dobelieve.blogg.se/vagenhem

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0