Min matdag

Både frukost och mellanmål är sådant som jag måste blir bättre på att äta. Frukost äter jag visserligen alltid, men jag tycker att det är svårt att äta ordentligt så att jag står mig hela förmiddagen. Ett av mina mål för 2011 alltså! För att jag skall kunna "kolla" mig själv och se om jag blir bättre på det eller inte, kommer jag att skriva upp mina matdagar. Kanske inte alla dagar, men så ofta jag kan! Blunda om det är ointressant :) Kanske kan det ge inspiration till någon.

Frukost:
1 rågstyrka med kalkon och kokt ägg.
Egentligen för lite. Borde äta mer frukost men imorse var jag uppe tidigt och då är det svårt...

Mellanmål efter träning: Proteinshake

Lunch: Kyckling, matvete och sallad

Mellanmål: Kokt ägg på knäckemacka

Middag: Fetaostbiffar med broccolli, yoghurtsås och tomat

Kvällsmål: Lite nötter, kesella med varma hallon.

Kommentar:
För lite frukost, men jag gick som sagt upp tidigt och åkte och tränade ganska snart efter frukosten. Efter det drack jag en proteinshake. Jag kände mig i alla fall inte hungrig innan lunch! Är nöjd med att jag åt mellanmål på eftermiddagen och ett litet kvällsmål. Det är ett av mina mål för 2011. Försöker tänka på att äta flera olika färger på grönsakerna vid varje mål, detta för att få i mig olika sorters antioxidanter. Har hört att tre färger är optimalt, men det är svårt tycker jag! Rött och grönt är lätt, men fler färger är svårt. Hur som helst! En helt okej matdag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0