Kosttillskott

Det här är mitt första tidsinställda blogginlägg och jag hoppas verkligen att det fungerar :)

Det här med kosttillskott i olika former är verkligen en djungel! Jag önskar att det gick att få i sig allt man behövde via maten.. Vi som tränar mycket måste få i oss extra mycket av diverse vitaminer och mineraler. Jag har Mitt Val Sport och tar en tablett varje morgon. Jag har ju tidigare skrivit om att jag har svårt att få i mig så mycket fisk som man rekommenderar för att tillgodose behovet av Omega 3. På olika sidor på internet och i olika sidor har jag också läst om positiva effekter vi som tränar mycket kan få av extra mycket sådana fettsyror, så därför äter jag omega3-tillskott varje dag.

Proteinpulver har jag hemma och jag dricker alltid en shake efter träning. Skall bli bättre på att äta proteinrika mellanmål och då kanske jag inte behöver dricka proteinshakes lika ofta. Det finns ju massa olika teorier om hur mycket protein man skall få i sig varje dag, men runt 2 gram/kilo kroppsvikt är nog det vanligaste jag läst. Det innebär alltså strax över 120 gram per dag för mig, och det är verkligen inte lätt tycker jag.

Äter du några tillskott? Varför/varför inte? Vilka?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0