Snabbt träningspass

Som jag skrev tidigare idag behövde jag verkligen komma iväg och träna, även om passet inte skulle kunna bli så långt. Jag avsatte 40 minuter och åkte iväg. 30 minuter cyklade jag på en av cyklarna i gymmet. Med riktigt tungt motstånd, med lättare motstånd, snabbt och långsammare. Jag var helt slut efter min halvtimma, kanske kunde jag ta ut mit helt och hållet för att jag visste att det "bara" var en halvtimma. Kortare pass skall man verkligen inte förkasta! Innan jag åkte hem igen la jag mig i stretchhörnan och gjorde plankor i 5 minuter. Snabbt och skönt pass som gav mig energi och gjorde att jag inte bara tänkt på uppsatsen idag :)

Under "cykelturen" lyssnade jag på ett gammalt Sommar-program som Malin Sävstam hade. Ni kanske inte känner igen namnet, men hon har skrivit en bok om sorgen efter att ha förlorat sin man och två av sina tre barn i Tsunamikatastrofen 2004. Det var så känslosamt att jag till och med fällde en tår trots att jag var helt slut. Gick direkt hem och beställde hennes bok som jag kände att jag bara måste läsa. Har ni läst den?

 

Till middag idag gjorde jag Köttfärspaj som jag hittat på Annas blogg. Väldigt gott blev det så ni borde testa :) Tack för receptet!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0