Panodil & Kaffe

Visst är det väl så att sjukdom alltid kommer olägligt? Jag har nog aldrig blivit sjuk när det känts "okej", alltid är det något som jag vill/måste göra och som sjukdomen kommer ivägen för.
Vaknade natten mellan lördag och söndag av frossa och ont i alla leder i hela kroppen. Hade haft lite ont i huvudet på lördagen, men inget mer än så. Självklart har jag ett antal uppgifter i skolan som skall skickas in och jobb som borde göras, roliga träningspass att gå på och så vidare...

Men! Det är bara att acceptera att kroppen inte mår särskilt bra, och sedan göra det bästa av situationen! Jag tror på att låta sjukdomen ha sin gång, inte försöka häva den med smärtstillande/febernedsättande och liknande. Idag var dock ett undantag, jag var tvungen att skriva klart en uppgift inför deadline (varför är jag aldrig klar mer än en timma innan!?) och tog därför två Panodil och till detta en kopp starkt, svart kaffe - vilket jag hatar. Jag dricker extermt sällan kaffe, så när jag väl gör det (kanske 1 gång om året) har det effekt kan jag säga. Pigg är bara förnamnet. Så nu sitter jag här, med en färdig text och tabletter som fortfarande "gör sitt" i kroppen, måste fundera på hur jag skall utnyttja tiden innan effekten försvinner...




Glesare på gymmet?

Jag märker en klar förminskning i antalet personer på "mitt" gym nu, jämfört med i våras. Då var intresset stort, projekt som "beach 2011" var högaktuella och många ville komma i form inför bad/strandsäsongen.

Nu, när man sätter på sig mer kläder och bikinin är nedpackad någonstans långt ner i lådan prioriteras inte träningen lika högt av den stora massan. Varför? För mig är det snarare tvärt om; när våren är på väg och värmen börjar kännas håller jag mig utomhus och har inte lika stort behov av hård fysisk träning. Istället är det nu, när den mörka årstiden är på intåg som jag verkligen behöver energin som träningen ger mig! Visserligen älskar jag hösten och vintern också, men jag påverkas precis som många andra av mörkret.

Hur är det för dig? Glömmer du bort att träna när det är långt till nästa strandsäsong?


Kari Traa

Har ofta sneglat avundsjukt på min syrras snygga funktionsplagg från norska märket Kari Traa. Enligt henne är det perfekta; användbara och funktionsdugliga och enligt mig är de fantastiskt snygga :) Just nu väntar jag spänt på att få veta om jag är en av 100 testpiloter som skall få prova och utvärdera deras Butterfly seamless funktionsplagg. Håll tummarna! I så fall kommer självklart en grundlig recension här på bloggen!

 

Har du testat något av företagets plagg? Vad tyckte du? Jag tycker att det skulle vara spännande att testa någonting utan sömmar, vilket jag aldrig gjort förut!



RSS 2.0