Varför tränar jag?

Det finns tusen, och åter tusen anledningar till att människor tränar. Men varför tränar jag? Träningen har blivit en så naturlig del av min vardag att jag sällan eller aldrig reflekterar över varför jag gör det. Men det tänkte jag göra nu, kanske för att motivera mig själv, eller någon annan!

  • För att orka mer i vardagen
  • För att känna mig nöjd med min kropp (men det tror jag nog mest sitter i huvudet även om utsidan kan hjälpa till)
  • För att det så himla roligt!
  • För att jag blir piggare & gladare än jag varit utan träning
  • För att hålla mig frisk
  • För den sköna känslan efteråt
  • För att träningen får mig att känna mig duktig och nöjd med mig själv
  • För att kunna äta vad jag vill :) (även om många säkert tycker att jag har en begränsande kosthållning, men det är ju för att må bättre i magen)


Varför tränar du? Och är det något du tänker på med jämna mellanrum?


Kommentarer
Postat av: Annika

Okej, spännande! Ja precis, frilansar bland annat för Fitness Magazine :) Är också i slutet av mina studier, läser medie och kommunikationsvetenskap med inriktning PR. Skriver C-uppsatsen nu och efter nyår har jag praktik ½ år innan jag är klar så känns som slutet är nära. Flyttar till sthlm i samband med praktiken så ungefär om en månad då :)



Klart att det händer väldigt mkt träningsrelaterat i Sthlm men bor du nära Götet finns det ju en hel del där med!



När du ändå håller på att åka skidor, du ska inte börja med tjejklassikern då? (Försöker alltid få med folk, blir mkt roligare än att göra själv!). Jag sprang i sep och har skidorna kvar (feb) samt cykling och simning. Haka på!

2010-12-12 @ 12:16:16
URL: http://annikapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0