Chicken Nuggets på LCHF-vis





Idag har vi ätit en av mina favoriträtter, Chicken Nuggets. Det är så himla gott med sallad, morotsstavar och currydipp, mums! Nu är jag jättemätt och skall titta på gårdagens avsnitt av "Våra vänners liv" på Svt-play. Som jag har skrivit i något tidigare inlägg försöker jag hålla ner på kolhydraterna för att få ordning på min mage, och det här är ett riktigt bra recept för alla som äter enligt LCHF (low carb high fat).

Chicken Nuggets på LCHF-vis
(Har inga exakta mått, jag lagar nästan uteslutande mat "på en höft")
Kycklingfiléer skurna i lagom stora bitar
Ägg
Salt
Peppar
Fläsksvålar (har köpt mina på Willys som jag vet har fläsksvålar i de allra flesta butiker, men även Ica Maxi och Coop har på vissa ställen. Ser ut som sådana där Bacon-snacks man kan köpa på bio, ett mycket bra alternativ att panera i för oss som av någon anledning försöker att inte äta så mycket kolhydrater! För er som äter kolisar passar det bra att panera i Corn Flakes eller ströbröd)

Vispa ägget lätt tillsammans med salt och peppar. Doppa kycklingbitarna i äggblandningen. Mixa fläsksvålarna. Panera kycklingbitarna i fläsksvålsmjölet. Stek/fritera i olja, låt dem eventuellt steka klart i ugn.

Currydipp
2 delar creme fraiche
1 del majonäs
Curry
Salt & peppar

Det här måste ni testa, oavsett om ni äter LCHF/kolhydratsnålt eller inte. Det smakar riktigt bra trots att fläsksvålar (enligt mig) luktar och smakar riktigt illa som dom är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0