Pizzadag?

Gårdagskvällen spenderades här hemma med fina vänner i lugn och ro. Vi åt god mat och spelade spel. Vid tolvslaget gick vi ut för att skåla och titta på fyrverkerier. Jag älskar när himlen färgas och mönstras, men skulle aldrig lägga pengar på det själv. Kommunen som jag bor i bjuder invånarna på ett stort fyrverkeri och det är måååånga andra som också skjuter. I säkert 25 minuter var det raketer på himlen vart vi än tittade. Vackert! Vid fyratiden i natt lämnade de sista gästerna oss och vi somnade om stockar direkt. Som ni förstår har dagen idag varit en väldigt lugn dag, precis som för många andra runt om i vårt avlånga land. Skönt är att ingen av oss här hemma lider av huvudvärk eller illamående efter diverse drycker, som nog många andra gör. Vi hade världens bästa nyårsafton utan mängder av alkohol!

Jag äter nästan aldrig pizza. Senast var nog i vår/vintras någon gång kanske. Tycker att det finns godare hämtmat om vi inte orkar laga mat, och dessutom älskar jag att stå i köket så oftast finns det ingen anledning att låta någon annan göra jobbet :) Idag dock, har jag ätit pizza. Sambon var så himla sugen och jag tyckte att det lät gott. Sagt och gjort. Vi ringde och beställde. Istället för det vanliga "15-20 minuter", fick vi ett "välkommen om 45 minuter". Många som var sugna på pizza idag alltså. Gott var det, men nu lär det dröja si så där ett år innan jag blir sugen igen.

Så mycket mer behöver inte min mage idag!

Tycker du om pizza? Är det mat som då och då slinker ner eller är det något du undviker?

God fortsättning på er kära bloggläsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0