Quinoagröt med päron och hasselnötter

Tror att jag för några veckor sedan skrev att jag visserligen mår riktigt mycket bättre i magen av att äta LCHF men att jag var så innerligt sugen på typiskt "nyttig" mat. Har bestämt mig för att äta lite kolhydrater, sådana som har lågt GI och är långsamma. Kanske påverkar de inte min mage negativt? Jag får testa...! Vitt ris och pasta håller jag mig däremot ifrån!

Idag startade jag dagen med en god Quinoagröt som jag hittat receptet på i Fitness Magazine (tror jag). Ändrade om lite och det blev en riktigt god och nyttig frukost!

Quinoagröt med päron & hasselnötter
1 dl vit quinoa
2 dl vatten
1 msk linfrön
1/2 grovhackat päron (+ lite till att servera med)
1 krm salt
Koka ihop i ca 10-15 minuter. Servera med lite rivet päron, hackade hasselnötter och lite mjölk! Mums!

 

Vilken är din favorit-frukost?


Kommentarer
Postat av: Karin - FitnessochHälsa

Quinoagröt har jag faktiskt aldrig provat, fastän jag har tänkt göra det flera gånger. Kan man få nyttigare gröt än så? och gott låter det också!

2010-12-28 @ 20:55:04
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0