Steker pannkakor med lite gladare humör

Jag är helt värdelös på att steka pannkakor, de håller nästan aldrig ihop. Men men, estetiken är kanske inte det viktigaste! Ikväll gör jag crêpes med räkstuvning, mums!

Humöret och inställningen till det mesta är intressant. Ibland totalt ner, ibland högt upp i det blå, men oftast på en ganska behaglig nivå. Mitt deppiga inlägg kring lunchtid idag speglar mycket väl hur jag känner då och då, även om det är långt ifrån alltid. Nu är jag hur som helst snäppet gladare än då, och det är kanske det man måste minnas när det är som allra deppigast. Imorgon, eller om bara några timmar, kommer jag inte att känna så här längre. Då är mina nuvarande tankar bara hjärnspöken. I vilket fall inser jag att det är en inställning som jag måste jobba med, och jag skall verkligen anstränga mig!

 

Vårsolen och fågelkvittret på min promenad till skolan i eftermiddags fick mig verkligen att bli lite piggare och gladare!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0